15 Aralık 2007 Cumartesi

Yeni Başlayanlar İçin Yurtdışı Seyahati-Bölüm 1:Pasaport işlemleri

Eğer siz de benim gibi ilk defa yurtdışına çıkacaksanız,öğrenmeniz gereken bir çok şey var.Size ancak benim deneyimlerimi aktaracağımı hatırlatmak isterim,yani söyleyeceğim şeyler sizin başınıza aynen gelmeyebilir ,farklılıklar gösterebilir.



Pasaport



Bu arkadaşa sahip olmak için sırasıyla şunları yaptım:



1)Bulunduğum ilin emniyet müdürlüğünün websitesine girip,online başvuru yaptım.Online formda istenen bilgileri ,nüfüs cüzdanına bakarak ve eksiksiz bir şekilde doldurmanız gerekiyor ki isminizle bilgileriniz eşleşsin ve pasaport isteminiz işleme konulsun.

Yalnız,online başvurunuzdan sonra hemen emniyete gidip almıyorsunuz,önce dediğim gibi bilgilerinizin eşleşmesi gerekiyor ,eşleşince size email atıyorlar "buyrun,gelin"diye.Ben 1 buçuk hafta bekledim.İtiraf etmeliyim daha uzun süreceğinden korktum.

2)Yalnız, gitmeden önce bazı belgeleri hazırlamanız gerekiyor,merak etmeyin zor şeyler değiller.

1-Vergi dairesine gidip pasaport harcını yatırmanız gerekiyor,fakat öğrenci iseniz bunu ödemiyorsunuz bunun yerine üniversitenize dilekçe veriyorsunuz ;öğrenci olduğunuza ve bu harçtan muaf olacağınıza dair dekan imzalı bir belge talep ediyorsunuz.Bunu almak benim için bir gün sürdü,farklı üniversitelere ve tabii ki onların öğrenci işlerinin çalışma tarzlarına göre değişkenlik gösterir.

Bu belgeyi(2 sayfa olması muhtemel-benim ki öyleydi) yanınızda götürmelisiniz,merak etmeyin işlemlerden sonra bir sayfası sizde kalacak.

2-4 tane, son 3 ay içerisinde çekilmiş vesikalık fotoğraf.Arka fon beyaz olacak,kulaklarınız görünecek ve rötuş olmayacak ,zaten siz fotoğrafçıya gidip "Ben pasaport için fotoğraf çektireceğim"dediğiniz zaman onlar herşeyi hallediyor.

3-Nüfus cüzdanınn aslı ve fotokopisi(bunun için açıklama yapmama gerek yok herhalde?)



Bunları aldınız,emniyet müdürlüğüne gittiniz,size ilk önce internetten yaptığınız başvurunun çıktısını verecekler sonra Pasaport müracaat masasına yönlendirecekler(2-3 metre ötede),orada bütün bu belgeleri verin,10 dakika bekleyin ki adamcağız işini yapsın,gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra ,aynı online başvuru formunu size verip imza atmanız isteyecek.

Yapmanız gereken tek şey ,vezneye geçip pasaport defter ücreti ödemek:75YTL.(Bu pasaport harcıyla aynı şey değil)



Bunların hepsini yaptım,pazartesi öğleden sonra pasaportumu alabileceğimi söylediler.Bakalım ne olacak.

Hiç yorum yok: